ATTENTIE: Gezien de huidige situatie brengen we graag de mogelijk tot 'online training' ('remote classroom') bij je onder de aandacht. Daarbij schakel je via een interactieve verbinding direct met je trainer. We bieden je daarbij vanzelfsprekend de kwaliteit die je van ons gewend bent. Wil je weten hoe dit werkt? Bel ons op 0880 444 222 . Onze adviseurs vertellen je er graag meer over.

Masterclass Google Analytics

  • 2 dagen
  • 1.199
  • Eerstvolgende startdatum 6 april

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een ‘algemeen’ programma (zie website), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining staat de trainer volledig tot jouw beschikking, waardoor je mag rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever online volgen? Dat kan: je kunt al onze trainingen ‘remote’ volgen. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor de ‘standaard’ variant, maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Afhankelijk van je wensen volg je je virtuele training dus in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven (via de virtual classroom). Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we bespreken het graag met je.
    Online training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    06-04-2020, Virtueel  
    13-04-2020, Virtueel  
    20-04-2020, Virtueel  
    27-04-2020, Virtueel  
    04-05-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    29-04-2020, Apeldoorn  
    29-04-2020, Utrecht  
    28-05-2020, Utrecht  
    28-05-2020, Apeldoorn  
    26-06-2020, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Masterclass Google Analytics

Wat vond u goed?: De andere oefeningen die we kregen gingen wel vlot. Goed uitgelegd.
Wat vond u niet goed?: Als de instellingen van je website en google analytics bij de laatste paar delen van de opleiding niet goed stonden, en je kon dit niet zelf veranderen, kon je maar weinig met het laatste deel. Dat is wel lastig om eens uit te proberen. Vond ik wel erg jammer.

S. Vandenberghe te Aartselaar 4.2
Alle beoordelingen

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een handig hulpmiddel van Google waarmee je inzicht krijgt in wat er op jouw website gebeurt. Het programma geeft je statistieken van verschillende acties op je websites, zoals brochureaanvragen, maar vertelt je ook hoe je scoort in zoekmachines en welke zoekwoorden ervoor zorgen dat mensen naar je website geleid worden. Google Analytics is voor iedere organisatie onmisbaar. Als jij niet de resultaten van je online marketing activiteiten meet dan heeft online marketing binnen je organisatie geen zin. Zo wil je wel weten of de moeite die je in AdWords-campagne steekt daadwerkelijk conversie oplevert. Tijdens de Masterclass Google Analytics leer je om je om niet alleen de resultaten van je AdWords-campagne te meten, maar maak je kennis met alle mogelijkheden die Google Analytics te bieden heeft. Hierbij kan je denken aan instappunten, de bezoekersduur, maar ook integratie van data uit het CRM.

Verder stellen we tijdens de training Google Analytics jouw situatie centraal en voer je diverse analyses uit aan de hand van jouw praktijkcase. Vervolgens leer je om deze resultaten op de juiste manier te interpreteren en hier vervolgacties aan te koppelen. Na de Masterclass Google Analytics ben jij op de hoogte van alle ins en outs van Google Analytics en kan jij het binnen je organisatie optimaal inzetten.

Masterclass Google Analytics: Inleiding

Google Analytics

Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.

Tijdens de masterclass Google Analytics

Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social media kanalen. Natuurlijk staan we ook stil bij nieuwe functionaliteiten zoals content experiments.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van jouw organisatie.

Praktijkcase

Gedurende deze masterclass staat je eigen praktijkcase centraal. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met je eigen Analytics account. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de cursus Google Analytics onder andere aan de volgende competenties en vaardigheden: interpreteren van analyseresultaten, optimaliseren van de website en conversie, kennis over het sturen van bezoekersstromen, A/B-testen en het meten van downloads, video-interactie en social media activiteiten.

Na de Masterclass Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Jij weet na deze masterclass alles over het meten van de prestatie van je website en integratie van data uit online (bijv. social media) en offline (bijv. CRM) bronnen. Je bent na deze cursus Google Analytics in staat om knelpunten te identificeren en verbeterpunten aan te dragen. Doordat je na de Masterclass Google Analytics alles weet over Google Analytics, mag jij jezelf een Google Analytics professional noemen.

Specialisaties/Gerelateerd

Wil je meer weten over Internetmarketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding gaan we in op alle aspecten van internetmarketing en leer je hoe je dit toepast binnen je eigen online marketingstrategie. Na de opleiding mag jij jezelf een Internetmarketing-professional noemen.

Masterclass Google Analytics: Modulen

Tijdens de masterclass Google Analytics behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Interpretatie van cijfers en statistieken
  • Verbeteracties voor website optimalisatie
  • Verbeteracties voor conversie optimalisatie
  • Inzetten van geavanceerde segmenten om inzicht te krijgen in specifieke bezoekersstromen
  • Inzet van custom variables om specifieke bezoekersstromen te identificeren
  • Automatische meldingen
  • Toepassen van filters voor het tracken van organische ranking
  • Opzetten van A/B testen met Content Experiments
  • Slim en effectief inzetten van aangepaste rapporten
  • Meetbaar maken van downloads en video interactie (afspelen, stop zetten, etc)
  • Doormeten van sociale interacties (likes, tweets, etc.)
  • Opstellen van effectieve (management)rapportages

Alternatief

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van Google Analytics? Volg dan de Cursus Google Analytics. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Analytics precies inhoudt. We laten je tijdens de training namelijk stap voor stap zien hoe Google Analytics in zijn werk gaat. Na de cursus weet jij hoe je Google Analytics goed inzet zodat je je website kan optimaliseren en je conversie kan verbeteren.

Masterclass Google Analytics: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Masterclass Google Analytics verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van je organisatie.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Analytics ontwikkelingen

Het is nu mogelijk om met Google Analytics cohortanalyses uit te voeren. Een cohort kan omschreven worden als een groep mensen met een gemeenschappelijk kenmerk binnen een bepaalde periode. Binnen de online wereld zou dit de groep mensen kunnen zijn die een brochure heeft gedownload in week 25. Ook kan je nu met Google Analytics deze cohorten segmenteren, bijvoorbeeld op hoe mensen op je website zijn binnengekomen. Hierbij kun je denken aan de nieuwsbrief, social media of via de Google zoekmachine. Deze nieuwe functie maakt het dus mogelijk om meer inzicht te krijgen in de handelingen van de bezoekers van je website. Zo kan je bijvoorbeeld verschillende tijdspannes vergelijken en onderzoeken waarom dat specifieke cohort voor veel terugkerende bezoekers zorgt.

Een andere ontwikkeling is dat het nu met Google Analytics mogelijk is om meer verkeersbronnen in de zoekrapporten te combineren en kan je meer stadia in de customer journey onderscheiden. Zo is het nu mogelijk om gedrag (bijv. bounce rate) en intentie (bijv. vaker dan vijf maal een pagina bekijken) te combineren. Door deze nieuwe inzichten in je potentiële klanten kan je je marketingactiviteiten specifieker vormgeven. Zo krijg je namelijk een beter beeld van de mensen die interesse in je hebben en kan je je marketingactiviteiten specifieker op hen richten.

Tijdens de Masterclass Google Analytics leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Analytics en leer je hoe je deze moet toepassen. We gaan tijdens de cursus Google Analytics dieper in op het analyseren van het bezoekersgedrag en hoe je de analyseresultaten gebruikt om de conversie en je website te optimaliseren.

Masterclass Google Analytics: Beoordelingen

4.2

Wat vond u goed?: De andere oefeningen die we kregen gingen wel vlot. Goed uitgelegd.
Wat vond u niet goed?: Als de instellingen van je website en google analytics bij de laatste paar delen van de opleiding niet goed stonden, en je kon dit niet zelf veranderen, kon je maar weinig met het laatste deel. Dat is wel lastig om eens uit te proberen. Vond ik wel erg jammer.

4.2

Wat vond u goed?: kleine groep , dus meer persoonlijke aandacht en uitgebreider uitleg

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Masterclass Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Masterclass Google Analytics en de behandelde modulen: interpretatie van de analyseresultaten, verbeteracties voor website- en conversieoptimalisatie, inzet van geavanceerde segmenten en custom variables, automatische meldingen, toepassen van filters, A/B-testen, inzetten van aangepaste rapporten, meten van downloads, video-interacties en sociale interacties en opstellen van (management)rapportages.
Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Masterclass Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Masterclass Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Masterclass Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Masterclass Google Analytics bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering

Nadat je de cursus Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de training Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van allerhande Google Analytics tools. Je weet hoe je deze tools inzet binnen je marketingstrategie om zo tot een optimaal resultaat van je online inspanningen te komen. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een Google Analytics epxert maakt, is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Masterclass Google Analytics maak je namelijk gebruik van je eigen Google Analytics account en breng je de opgedane kennis direct in de praktijk door bijvoorbeeld verbeteringen door te voeren naar je website. Na de Masterclass Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Masterclass Google Analytics mag jij jezef een vooraanstaand Google Analytics professional noemen. Jij bent met de kennis die je tijdens de cursus Google Analytics hebt opgedaan inzetbaar in diverse organisaties. Je bezit na de training Google Analytics zowel inhoudelijk als praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Aangezien steeds meer activiteiten online plaatsvinden, wordt de focus op online prestaties steeds groter. Het aantal bedrijven dat meer investeert in online marketing neemt nog steeds toe en dit biedt natuurlijk kansen voor jou als Google Analytics specialist. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezit over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook in de markt zetten als een allround online marketeer die op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics. Vergeet alleen niet dat de online wereld zich snel ontwikkelt. Bijscholing is daarom vooral binnen de online marketingwereld belangrijk. Dit maakt echter van online marketeer wel een uitdagend en afwisselend beroep.

Masterclass Google Analytics: Online training

Wil je de door jou gewenste training liever online volgen? Dat kan: je kunt al onze trainingen ‘remote’ volgen. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor de ‘standaard’ variant, maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Afhankelijk van je wensen volg je je virtuele training dus in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven (via de virtual classroom). Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we bespreken het graag met je.

VIRTUELE TRAINING: HOE WERKT HET?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar heeft dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht iemand geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Je gebruikt Google Analytics al enige tijd voor het meten van verkeer op je website. Begrippen als unieke bezoekers, bouncepercentage en conversie zijn voor jou gesneden koek. Maar hoe interpreteer je deze cijfers en hoe koppel je er de juiste acties aan? Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je bezoekersgedrag analyseert, hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een ‘algemeen’ programma (zie website), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining staat de trainer volledig tot jouw beschikking, waardoor je mag rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever online volgen? Dat kan: je kunt al onze trainingen ‘remote’ volgen. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor de ‘standaard’ variant, maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Afhankelijk van je wensen volg je je virtuele training dus in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven (via de virtual classroom). Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we bespreken het graag met je.
    Online training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.199 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    06-04-2020, Virtueel  
    13-04-2020, Virtueel  
    20-04-2020, Virtueel  
    27-04-2020, Virtueel  
    04-05-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    29-04-2020, Apeldoorn  
    29-04-2020, Utrecht  
    28-05-2020, Utrecht  
    28-05-2020, Apeldoorn  
    26-06-2020, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Masterclass Google Analytics: Inleiding

Google Analytics

Google Analytics biedt volop mogelijkheden voor analyse en rapportage van je website en er komen voortdurend nieuwe functionaliteiten bij. Juist dat maakt het soms lastig om cijfers en statistieken te vertalen naar concrete verbeteracties.

Tijdens de masterclass Google Analytics

Tijdens de masterclass Google Analytics leer je hoe je Google Analytics inricht voor je eigen organisatie. Je leert hoe je effectieve (management)rapportages opstelt en hoe je cijfers en statistieken kunt vertalen in concrete verbeteracties voor jouw website. Verder gaan we uitgebreid in op automatische meldingen, filters, geavanceerde segmenten, A/B testen, custom variables en het meten van social media kanalen. Natuurlijk staan we ook stil bij nieuwe functionaliteiten zoals content experiments.

Doelgroep

De masterclass Google Analytics is bedoeld voor mensen die al enige tijd met Google Analytics werken, maar hun kennis en resultaten naar een hoger niveau willen tillen. Basiskennis van Google Analytics is voor deze training vereist, net als beheerderstoegang tot het Google Analytics account van jouw organisatie.

Praktijkcase

Gedurende deze masterclass staat je eigen praktijkcase centraal. Je gaat daadwerkelijk aan de slag met je eigen Analytics account. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, waarmee je aan de slag kunt.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de cursus Google Analytics onder andere aan de volgende competenties en vaardigheden: interpreteren van analyseresultaten, optimaliseren van de website en conversie, kennis over het sturen van bezoekersstromen, A/B-testen en het meten van downloads, video-interactie en social media activiteiten.

Na de Masterclass Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Jij weet na deze masterclass alles over het meten van de prestatie van je website en integratie van data uit online (bijv. social media) en offline (bijv. CRM) bronnen. Je bent na deze cursus Google Analytics in staat om knelpunten te identificeren en verbeterpunten aan te dragen. Doordat je na de Masterclass Google Analytics alles weet over Google Analytics, mag jij jezelf een Google Analytics professional noemen.

Specialisaties/Gerelateerd

Wil je meer weten over Internetmarketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding gaan we in op alle aspecten van internetmarketing en leer je hoe je dit toepast binnen je eigen online marketingstrategie. Na de opleiding mag jij jezelf een Internetmarketing-professional noemen.

Masterclass Google Analytics: Modulen

Tijdens de masterclass Google Analytics behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Interpretatie van cijfers en statistieken
  • Verbeteracties voor website optimalisatie
  • Verbeteracties voor conversie optimalisatie
  • Inzetten van geavanceerde segmenten om inzicht te krijgen in specifieke bezoekersstromen
  • Inzet van custom variables om specifieke bezoekersstromen te identificeren
  • Automatische meldingen
  • Toepassen van filters voor het tracken van organische ranking
  • Opzetten van A/B testen met Content Experiments
  • Slim en effectief inzetten van aangepaste rapporten
  • Meetbaar maken van downloads en video interactie (afspelen, stop zetten, etc)
  • Doormeten van sociale interacties (likes, tweets, etc.)
  • Opstellen van effectieve (management)rapportages

Alternatief

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van Google Analytics? Volg dan de Cursus Google Analytics. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Analytics precies inhoudt. We laten je tijdens de training namelijk stap voor stap zien hoe Google Analytics in zijn werk gaat. Na de cursus weet jij hoe je Google Analytics goed inzet zodat je je website kan optimaliseren en je conversie kan verbeteren.

Masterclass Google Analytics: Beoordelingen

4.2

Wat vond u goed?: De andere oefeningen die we kregen gingen wel vlot. Goed uitgelegd.
Wat vond u niet goed?: Als de instellingen van je website en google analytics bij de laatste paar delen van de opleiding niet goed stonden, en je kon dit niet zelf veranderen, kon je maar weinig met het laatste deel. Dat is wel lastig om eens uit te proberen. Vond ik wel erg jammer.

4.2

Wat vond u goed?: kleine groep , dus meer persoonlijke aandacht en uitgebreider uitleg

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Masterclass Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Masterclass Google Analytics en de behandelde modulen: interpretatie van de analyseresultaten, verbeteracties voor website- en conversieoptimalisatie, inzet van geavanceerde segmenten en custom variables, automatische meldingen, toepassen van filters, A/B-testen, inzetten van aangepaste rapporten, meten van downloads, video-interacties en sociale interacties en opstellen van (management)rapportages.
Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Masterclass Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Masterclass Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats op de door ons voorgestelde locaties en data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Masterclass Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Masterclass Google Analytics bedragen €1.199,00 (excl. €251,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering

Nadat je de cursus Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de training Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van allerhande Google Analytics tools. Je weet hoe je deze tools inzet binnen je marketingstrategie om zo tot een optimaal resultaat van je online inspanningen te komen. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een Google Analytics epxert maakt, is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Masterclass Google Analytics maak je namelijk gebruik van je eigen Google Analytics account en breng je de opgedane kennis direct in de praktijk door bijvoorbeeld verbeteringen door te voeren naar je website. Na de Masterclass Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Masterclass Google Analytics mag jij jezef een vooraanstaand Google Analytics professional noemen. Jij bent met de kennis die je tijdens de cursus Google Analytics hebt opgedaan inzetbaar in diverse organisaties. Je bezit na de training Google Analytics zowel inhoudelijk als praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Aangezien steeds meer activiteiten online plaatsvinden, wordt de focus op online prestaties steeds groter. Het aantal bedrijven dat meer investeert in online marketing neemt nog steeds toe en dit biedt natuurlijk kansen voor jou als Google Analytics specialist. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezit over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook in de markt zetten als een allround online marketeer die op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics. Vergeet alleen niet dat de online wereld zich snel ontwikkelt. Bijscholing is daarom vooral binnen de online marketingwereld belangrijk. Dit maakt echter van online marketeer wel een uitdagend en afwisselend beroep.

Masterclass Google Analytics: Online training

Wil je de door jou gewenste training liever online volgen? Dat kan: je kunt al onze trainingen ‘remote’ volgen. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor de ‘standaard’ variant, maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Afhankelijk van je wensen volg je je virtuele training dus in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven (via de virtual classroom). Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we bespreken het graag met je.

VIRTUELE TRAINING: HOE WERKT HET?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar heeft dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht iemand geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.