Wil je een face-to-face-training? Of liever een training op afstand? Beide is mogelijk bij Eduvision! Onze trainingslocaties bieden voldoende ruimte om de voorgeschreven 1,5m afstand te houden; ook alle overige RIVM-voorschriften leven we nauwlettend na. Kies je voor een virtuele training, dan schakel je online direct met de trainer. Daarbij bieden we je vanzelfsprekend de kwaliteit die je van ons gewend bent. Bel ons om te horen wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Opleiding Internet Marketing

  • 13 dagen
  • 5.499
  • Eerstvolgende startdatum 22 juli

Van online marketeers wordt vaak veel verwacht. Niet alleen kennis van de basisprincipes, maar het liefst ook nog aangevuld met kennis van SEO, SEA, social media en webstatistieken. Tijdens de Opleiding Internet Marketing word je opgeleid tot allround online marketeer. Je leert alles over Google Ads en Analytics, e-commerce, zoekmachine- en e-mailmarketing, de digitale nieuwsbrief en de inzet van social media.

Van online marketeers wordt vaak veel verwacht. Niet alleen kennis van de basisprincipes, maar het liefst ook nog aangevuld met kennis van SEO, SEA, social media en webstatistieken. Tijdens de Opleiding Internet Marketing word je opgeleid tot allround online marketeer. Je leert alles over Google Ads en Analytics, e-commerce, zoekmachine- en e-mailmarketing, de digitale nieuwsbrief en de inzet van social media.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 13 dagen / € 5.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)


    Startdata op locatie

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Opleiding Internet Marketing

Wat vond u goed?: De docent was zeer praktijk gericht en inhoudelijk goed op de hoogte

F.C.H. Groenen te Zevenaar 4.0
Alle beoordelingen

Opleiding Internet Marketing: Inleiding

Een hoge positie in Google, meer conversie, meer leads, effectieve nieuwsbrieven en social media-kanalen met succes inzetten. Allemaal zaken die je als online marketeer hoog op jouw verlanglijstje hebt staan. Tijdens de cursus behandelen we al deze facetten van internetmarketing, zodat je een ware professional in het vak wordt.

Tijdens de cursus

Je website is jouw visitekaartje. Tijdens de Opleiding Internet Marketing gaan we daarom in op diverse zoekmachinestrategieën en geven je tips voor een optimaal zoekmachineresultaat. Je brengt jouw doelgroep in kaart en analyseert het bezoekersgedrag met Google Analytics. Deze waardevolle informatie zet je om in één van de belangrijkste principes van emailmarketing: de digitale nieuwsbrief. Vervolgens verken je de mogelijkheden voor zoekmachine adverteren verder en gaat aan de slag met Google Ads. Tot slot stelt je jouw eigen social media-plan op.

Resultaat

Na het afronden van deze cursus ben je in staat om zelfstandig online marketingactiviteiten te ontwikkelen en implementeren. Je weet jouw online marketinginspanningen te meten en om te zetten in rendement. Je bent een allround online marketeer!

Praktijkcase

De opleiding is zeer praktijkgericht en jouw eigen praktijkcase staat centraal. Je werkt een zoekmachinestrategie uit voor jouw organisatie en je stelt een social media-plan op, toegespitst op jouw eigen case.

Competenties en vaardigheden

Om een goede online marketeer te worden, werk je tijdens de Opleiding Internet Marketing aan de volgende competenties en vaardigheden: Het meten van resultaten van je website, webshop(s) en online campagnes, het verhogen van de vindbaarheid in zoekmachines, een succesvolle Google Ads-campagne opzetten, effectief gebruikmaken van Google Analytics, optimale resultaten behalen met e-mailmarketing en het integreren van social media in jouw marketingstrategie.
Na de cursus Online Marketing kan jij als professioneel online marketeer van groot belang zijn voor elke organisatie. Jij kent nu de mogelijkheden van internet en bent in staat om via dit medium jouw producten en diensten te promoten en te verkopen. Ook weet je hoe jouw bedrijf hoog scoort in zoekmachine, een hoge ROI behaalt met e-mailmarketing en social media succesvol inzet.

Specialisaties

Opleiding Internet Marketing: Modulen

Tijdens de Opleiding Internet Marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

E-commerce

Tijdens deze module behandelen we enkele online bedrijfs-/verdienmodellen. Ook succesvolle internetmarketingtechnieken en -middelen passeren de revue. Tevens gaan we in op het meten van website(s), online shops en internetmarketingcampagnes. Je kunt deze module zien als een roadmap die je begeleidt bij het opzetten van succesvolle e-commerce of een commerciële website.

Zoekmachine marketing

Een goede plaats in organische (gratis) resultaten van een zoekmachine levert interessante bezoekersaantallen op. Tijdens de module zoekmachine marketing besteden we aandacht aan zowel de marketing- als de technische kant van het optimalisatieproces. Dit vertaalt zich in een betere vindbaarheid van je website op het internet.

Google Ads Professional

Een efficiënte en succesvolle Google Ads-campagne opzetten, beheren en optimaliseren is een vakgebied op zich. Tijdens deze module leer je o.a. om succesvolle zoekwoorden te selecteren en resultaatgerichte advertentieteksten te schrijven. Dit alles om jouw Google Ads-campagne te optimaliseren.

Google Analytics

Tijdens deze module leer je slim en effectief gebruik te maken van Google Analytics. Je stelt filters en doelen in en leert hoe je het gedrag van jouw bezoekers meet en analyseert. Ook leer je om winstgevende verbeteringen te inventariseren en door te voeren in je marketingcampagne en website om jouw bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

E-mail marketing

E-mail behoort tot één van dé online marketing middelen die bijdraagt tot een voor jou interessant Return On Investment (ROI). Tijdens deze module ga je aan de slag met het bedenken, realiseren, schrijven en optimaliseren van een digitale nieuwsbrief.

Social Media Professional

De sociale netwerksites groeien al jaren in populariteit. Het is dan ook zeer waarschijnlijk dat jouw doelgroep zich daar ook bevindt. Maar hoe profileer je je als organisatie op een effectieve manier op social media en hoe kom je in contact met je doelgroep? Binnen deze module leer je de mogelijkheden kennen van populaire social media als LinkedIn, Twitter, Youtube, Pinterest en Facebook. Maar je leert vooral hoe je deze social media integreert in jouw online marketing strategie.

Praktijkcase

De opleiding is zeer praktijkgericht en jouw eigen praktijkcase staat centraal. Je werkt een zoekmachinestrategie uit voor jouw organisatie en je stelt een social media-plan op, toegespitst op je eigen case.

Alternatief

Als je al enige tijd ervaring als online marketeer hebt, maar jouw kennis wilt verdiepen of actueel wilt houden volg dan de Post-HBO opleiding Online Marketing. Deze cursus is bedoeld voor marketeers die de basisprincipes van internet marketing kennen en hierop verder willen bouwen. Tijdens de Post-HBO opleiding Online Marketing gaan we dieper in op e-commerce, e-mailmarketing en social meida. Je leert daarnaast succesvolle Google Ads campagnes op te zetten en te analyseren met Google Analytics. Daarnaast leer je alle aspecten van zoekmachinemarketing kennen. Tot slot gaan we in op wat social media voor jouw organisatie kan betekenen en hoe je dit optimaal inzet.

Opleiding Internet Marketing: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Opleiding Internet Marketing verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep en voorkennis

De cursus Online Marketing is bedoeld voor iedereen die brede, inhoudelijke kennis over online marketing wil opdoen. Denk hierbij aan: zorgen dat je website goed scoort in Google (SEO), het opzetten van succesvolle e-commerce en het integreren van social media in je marketingstrategie. Je wilt uiteindelijk in staat zijn om een effectieve en winstgevende marketingstrategie te ontwikkelen. Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Internet Marketing ontwikkelingen

Nieuwe ontwikkelingen op het internet volgen elkaar in een hoog tempo op. Een ontwikkeling die vandaag de dag nog steeds belangrijk is, is contentcreatie. Het is van groot belang om te zorgen dat jouw bezoekers je website als relevant zien. Als organisatie moet je ervoor zorgen dat je website alle informatie communiceert die de bezoeker wil weten, zodat hij in zijn informatiebehoefte wordt voorzien. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen, bijvoorbeeld met video’s, Infographics en blogs. Hierbij is het verstandig om in je achterhoofd te houden hoe je ervoor zorgt dat mensen je informatie delen. Want als mensen je content gaan delen kom je pas echt verder. Wat contentmarketing voor jouw organisatie kan betekenen wordt behandeld tijdens de cursus Internet Marketing.

Wat verder nog altijd belangrijk is, is het het gebruik van e-mail als marketingtool. Wat bij e-mailmarketing belangrijk is, zijn real-time gegenereerde berichten. Dit houdt in dat je niet per se op vaste tijdstippen nieuwsbrieven stuurt, maar je de behoeften van je klant in ogenschouw neemt. Dit betekent dus dat jij een nieuwsbrief maakt en verstuurt die aansluit bij de interesses die je klant op dat moment heeft en op het tijdstip dat het hem het beste uitkomt. Hier kan je bijvoorbeeld via social media achterkomen. Door real-time gegenereerde berichten kan je je e-mailmarketingcampagne een stuk winstgevender maken. Tijdens de cursus Online Marketing gaan we dieper in hoe e-mailmarketing bijdraagt aan ROI.

Dit zijn slechts twee belangrijke ontwikkelingen binnen internetmarketing. Tijdens de Opleiding Internet Marketing bespreken we alle trends die van belang zijn bij de ontwikkeling van jouw online marketingstrategie. Zo ben jij na de cursus Internet Marketing een online marketeer die up-to-date kennis bezit van zaken als SEO, social media en e-mailmarketing.

Opleiding Internet Marketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: De docent was zeer praktijk gericht en inhoudelijk goed op de hoogte

4.0

Wat vond u goed?: De interactieve manier van "lesgeven" en het praktijk gerichte karakter van de opleiding.

4.0

Wat vond u goed?: Bob de trainer was erg gedreven

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg goed en bracht de stof prettig. De opleiding is erg praktisch en de stof is direct toe te passen op de werksituatie. Veel nieuwe dingen geleerd.

4.0

Wat vond u goed?: Toepassing materie op persoonlijke situatie

Opleiding Internet Marketing: Startdata

Kies uit 2 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Internet Marketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Internet Marketing bedragen €5.499,00 (excl. €1.154,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Opleiding Internet Marketing: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Van online marketeers wordt vaak veel verwacht. Niet alleen kennis van de basisprincipes, maar het liefst ook nog aangevuld met kennis van SEO, SEA, social media en webstatistieken. Tijdens de Opleiding Internet Marketing word je opgeleid tot allround online marketeer. Je leert alles over Google Ads en Analytics, e-commerce, zoekmachine- en e-mailmarketing, de digitale nieuwsbrief en de inzet van social media.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 13 dagen / € 5.499 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)


    Startdata op locatie

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Internet Marketing: Inleiding

Een hoge positie in Google, meer conversie, meer leads, effectieve nieuwsbrieven en social media-kanalen met succes inzetten. Allemaal zaken die je als online marketeer hoog op jouw verlanglijstje hebt staan. Tijdens de cursus behandelen we al deze facetten van internetmarketing, zodat je een ware professional in het vak wordt.

Tijdens de cursus

Je website is jouw visitekaartje. Tijdens de Opleiding Internet Marketing gaan we daarom in op diverse zoekmachinestrategieën en geven je tips voor een optimaal zoekmachineresultaat. Je brengt jouw doelgroep in kaart en analyseert het bezoekersgedrag met Google Analytics. Deze waardevolle informatie zet je om in één van de belangrijkste principes van emailmarketing: de digitale nieuwsbrief. Vervolgens verken je de mogelijkheden voor zoekmachine adverteren verder en gaat aan de slag met Google Ads. Tot slot stelt je jouw eigen social media-plan op.

Resultaat

Na het afronden van deze cursus ben je in staat om zelfstandig online marketingactiviteiten te ontwikkelen en implementeren. Je weet jouw online marketinginspanningen te meten en om te zetten in rendement. Je bent een allround online marketeer!

Praktijkcase

De opleiding is zeer praktijkgericht en jouw eigen praktijkcase staat centraal. Je werkt een zoekmachinestrategie uit voor jouw organisatie en je stelt een social media-plan op, toegespitst op jouw eigen case.

Competenties en vaardigheden

Om een goede online marketeer te worden, werk je tijdens de Opleiding Internet Marketing aan de volgende competenties en vaardigheden: Het meten van resultaten van je website, webshop(s) en online campagnes, het verhogen van de vindbaarheid in zoekmachines, een succesvolle Google Ads-campagne opzetten, effectief gebruikmaken van Google Analytics, optimale resultaten behalen met e-mailmarketing en het integreren van social media in jouw marketingstrategie.
Na de cursus Online Marketing kan jij als professioneel online marketeer van groot belang zijn voor elke organisatie. Jij kent nu de mogelijkheden van internet en bent in staat om via dit medium jouw producten en diensten te promoten en te verkopen. Ook weet je hoe jouw bedrijf hoog scoort in zoekmachine, een hoge ROI behaalt met e-mailmarketing en social media succesvol inzet.

Specialisaties

Opleiding Internet Marketing: Modulen

Tijdens de Opleiding Internet Marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

E-commerce

Tijdens deze module behandelen we enkele online bedrijfs-/verdienmodellen. Ook succesvolle internetmarketingtechnieken en -middelen passeren de revue. Tevens gaan we in op het meten van website(s), online shops en internetmarketingcampagnes. Je kunt deze module zien als een roadmap die je begeleidt bij het opzetten van succesvolle e-commerce of een commerciële website.

Zoekmachine marketing

Een goede plaats in organische (gratis) resultaten van een zoekmachine levert interessante bezoekersaantallen op. Tijdens de module zoekmachine marketing besteden we aandacht aan zowel de marketing- als de technische kant van het optimalisatieproces. Dit vertaalt zich in een betere vindbaarheid van je website op het internet.

Google Ads Professional

Een efficiënte en succesvolle Google Ads-campagne opzetten, beheren en optimaliseren is een vakgebied op zich. Tijdens deze module leer je o.a. om succesvolle zoekwoorden te selecteren en resultaatgerichte advertentieteksten te schrijven. Dit alles om jouw Google Ads-campagne te optimaliseren.

Google Analytics

Tijdens deze module leer je slim en effectief gebruik te maken van Google Analytics. Je stelt filters en doelen in en leert hoe je het gedrag van jouw bezoekers meet en analyseert. Ook leer je om winstgevende verbeteringen te inventariseren en door te voeren in je marketingcampagne en website om jouw bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

E-mail marketing

E-mail behoort tot één van dé online marketing middelen die bijdraagt tot een voor jou interessant Return On Investment (ROI). Tijdens deze module ga je aan de slag met het bedenken, realiseren, schrijven en optimaliseren van een digitale nieuwsbrief.

Social Media Professional

De sociale netwerksites groeien al jaren in populariteit. Het is dan ook zeer waarschijnlijk dat jouw doelgroep zich daar ook bevindt. Maar hoe profileer je je als organisatie op een effectieve manier op social media en hoe kom je in contact met je doelgroep? Binnen deze module leer je de mogelijkheden kennen van populaire social media als LinkedIn, Twitter, Youtube, Pinterest en Facebook. Maar je leert vooral hoe je deze social media integreert in jouw online marketing strategie.

Praktijkcase

De opleiding is zeer praktijkgericht en jouw eigen praktijkcase staat centraal. Je werkt een zoekmachinestrategie uit voor jouw organisatie en je stelt een social media-plan op, toegespitst op je eigen case.

Alternatief

Als je al enige tijd ervaring als online marketeer hebt, maar jouw kennis wilt verdiepen of actueel wilt houden volg dan de Post-HBO opleiding Online Marketing. Deze cursus is bedoeld voor marketeers die de basisprincipes van internet marketing kennen en hierop verder willen bouwen. Tijdens de Post-HBO opleiding Online Marketing gaan we dieper in op e-commerce, e-mailmarketing en social meida. Je leert daarnaast succesvolle Google Ads campagnes op te zetten en te analyseren met Google Analytics. Daarnaast leer je alle aspecten van zoekmachinemarketing kennen. Tot slot gaan we in op wat social media voor jouw organisatie kan betekenen en hoe je dit optimaal inzet.

Opleiding Internet Marketing: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed?: De docent was zeer praktijk gericht en inhoudelijk goed op de hoogte

4.0

Wat vond u goed?: De interactieve manier van "lesgeven" en het praktijk gerichte karakter van de opleiding.

4.0

Wat vond u goed?: Bob de trainer was erg gedreven

4.0

Wat vond u goed?: De docent was erg goed en bracht de stof prettig. De opleiding is erg praktisch en de stof is direct toe te passen op de werksituatie. Veel nieuwe dingen geleerd.

4.0

Wat vond u goed?: Toepassing materie op persoonlijke situatie

Opleiding Internet Marketing: Startdata

Kies uit 2 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Internet Marketing: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Internet Marketing bedragen €5.499,00 (excl. €1.154,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Opleiding Internet Marketing: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.