Cursus Adwords Professional

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 28 november

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    28-11-2018, Utrecht  
    06-12-2018, Utrecht  
    10-01-2019, Utrecht  
    08-02-2019, Utrecht  
    04-03-2019, Utrecht  
    11-03-2019, Utrecht  
    09-04-2019, Utrecht  
    08-05-2019, Utrecht  
    13-06-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Adwords Professional

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

Anoniem 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Adwords?

Met miljarden zoekopdrachten per dag en miljoenen Nederlandse gebruikers, is Google dé zoekmachine om reclame te maken voor jouw product. Je weet namelijk zeker dat je door middel van deze manier van adverteren een groot gedeelte van je doelgroep bereikt. Een dienst die het mogelijk maakt om te adverteren via Google is Google Adwords. Via Google Adwords kunnen adverteerders displayadvertenties plaatsen. Het Adwords-programma stelt organisaties in staat om een advertentiebudget vooraf op te stellen en ze hoeven alleen te betalen als mensen op de desbetreffende advertentie klikken (cost per click). Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je dat het belangrijk is dat je relevante zoekwoorden voor jouw product selecteert. Dit hangt direct samen met het grote voordeel van Google Adwords: Je bereikt mensen precies op het moment dat ze op zoek zijn naar het product dat jij aanbiedt. Een ander groot voordeel is dat je precies ziet of je advertentie werkt of niet. Via Adwords tools is het namelijk mogelijk om inzicht te krijgen in hoeveel nieuwe klanten je genereert via je advertentie en waar zij vandaan komen.

Na de Cursus Google Adwords Professional ken je Google Adwords in al zijn facetten en kan je het effectief inzetten. Je weet hoe je een goede zoekwoordanalyse uitvoert, de resultaten van je Adwords-campagne meet en hoe je conversie bevordert.

Cursus Adwords Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Adwords Professional

Tijdens Cursus Adwords Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Adwords Professional

Na afloop van de cursus Cursus Adwords Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Adwords Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Adwords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Cursus Adwords Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Adwords heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Adwords Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Adwords-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Adwords Professional Google Adwords voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Adwords Professional

Cursus Adwords Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Adwords Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve AdWords-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen AdWords. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Adwords.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Adwords-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Adwords-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met AdWords. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen AdWords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief voor Cursus Adwords Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Adwords Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Adwords precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Adwords campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Adwords maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Adwords-campagne en hoe je met verschillende Adwords-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Adwords Professional: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Adwords Professional verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Adwords Professional: Doelgroep

De Cursus Adwords Professional is bedoeld voor iedereen die op een professionele en effectieve manier een Adwords campagne wil opstarten, analyseren en optimaliseren.

Cursus Adwords Professional: Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Cursus Adwords Professional: Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten op het gebied van Google Adwords. De meeste literatuur die we in deze cursus gebruiken komt bijna vers van de pers.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Adwords ontwikkelingen

Als we alleen al denken aan de bedragen die je betaalt voor elke bezoeker die op jouw advertentie klikt, oftewel de cost per click (CPC), wordt duidelijk dat Google Adwords een reclamedienst is die zich continu ontwikkelt. Ging het bij SEA enkele jaren geleden nog om een paar cent per klik, tegenwoordig betaal je al gauw een paar euro. Zo betaal je voor ‘online auto verzekeren’ zo'n €65,00 per klik en voor ‘geld verdienen met binaire opties’ bijna €100,00 per klik! Omdat de CPC hoog kan liggen, is het dus belangrijk om vooraf aan je Google Adwords-campagne een gedegen zoekwoordanalyse uit te voeren. Je kijkt welke woorden relevant zijn en waar je op gevonden wilt worden. Hierbij is het dus noodzakelijk om je doelgroep niet uit het oog te verliezen, aangezien je deze zo goed mogelijk wilt bedienen. Je wilt aan hun behoeften voldoen op het juiste moment. Het is dus belangrijk dat je tijdens het opstellen van je SEA-strategie kijkt naar wat de wensen van je doelgroep zijn.

Tijdens de cursus Adwords leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Adwords en hoe je deze integreert in je SEA-strategie. Bovendien leer je hoe je effectieve advertenties ontwikkelt die tot hoge conversie leiden. Je leert voortijdig in te zien of je Google Adwords-campagne tot het gewenste resultaat leidt en kan je na de cursus Adwords zonodig verbeteringen aanbrengen.

Cursus Adwords Professional: Gerelateerd webinar

Cursus Adwords Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

4.0

Wat vond u goed? Gelijkwaardig niveau van cursisten binnen de groep, goede docent en goed opleidingsmateriaal. Wat vond u niet goed? Bij de cursus Adwords leer je een campagne in te stellen. Het zou fijn zijn als er meer tijd zit tussen dag 1 en dag 2. Dan heb je tijd om daadwerkelijk een campagne in te stellen, bijvoorbeeld 2 weken de tijd om te kijken hoe het werkt en eventueel wat uit te proberen, wat te testen en te veranderen en daarna weer een cursusdag, zodat je je resultaten en vragen kunt delen.

4.0

Wat vond u goed? De docent was goed op de hoogte van de stof en gaf nuttige feedback.

4.0

Wat vond u goed? Algemene overview, alle mogelijkheden van het programma kwamen aan bod. Wat vond u niet goed? Het is handig om duidelijk te vermelden dat enige voorkennis van internetmarketing gewenst is en dat een cursist een Google account nodig heeft en al beschikt over basiskennis van Google.

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

4.0

Wat vond u goed?: We hebben op eigen praktijk gerichte invulling kunnen geven aan Google Adwords. Direct toepasbaar.

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Professional en de behandelde modulen: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, inventariseren van zoekwoorden, effectieve advertenties, goede landing pages en het testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes. Als echte Google Adwords-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus AdWords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere SEA-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Adwords Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Adwords Professional bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering Cursus Adwords Professional

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van SEA. Je weet alles over het inrichten van campagnes en bepalen van je doelgroep, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties. Daarnaast weet jij hoe je de effectiviteit van een AdWords campagne test en meet en hoe je de resultaten vervolgens analyseert en optimaliseert. Bovendien weet jij hoe je conversie middels goede landing pages stimuleert. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Professional stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google AdWords mag jij jezelf een SEA-specialist noemen die SEA helemaal doorgrondt.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief Cursus Adwords Professional

Na de Cursus Adwords Professional mag jij jezelf een echte SEA-specialist noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Met de cursus Adwords heb jij een stevige basis gelegd die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Jij bezit na de Cursus Adwords Professional niet enkel inhoudelijke kennis over SEA, maar weet ook hoe je dit in de praktijk toepast.

Steeds meer bedrijven zien in dat het internet een effectieve plek is om te adverteren. Het internet is namelijk een plek waar veel Nederlanders middels de zoekmachine informatie opzoeken over een bepaald product. Doordat Nederlands erg actief zijn op het internet houden organisaties zich steeds meer bezig met online marketingactiviteiten. Voor Google Adwords-specialisten zijn de kansen op de arbeidsmarkt daarom ook goed. Je moet er wel rekening mee houden dat advertentiemogelijkheden op het internet aan veel veranderingen onderhevig zijn. Dit betekent voor SEA dat nieuwe trends komen en gaan. Dit maakt Google Adwords specialist juist een interessant beroep, omdat je jezelf continu moet uitdagen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Cursus Adwords Professional: Virtuele training

De Cursus Adwords Professional online

Wil je de Cursus Adwords Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Professional!

De mogelijkheden van Google Adwords zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Adwords Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    28-11-2018, Utrecht  
    06-12-2018, Utrecht  
    10-01-2019, Utrecht  
    08-02-2019, Utrecht  
    04-03-2019, Utrecht  
    11-03-2019, Utrecht  
    09-04-2019, Utrecht  
    08-05-2019, Utrecht  
    13-06-2019, Utrecht  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Adwords Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Adwords Professional

Tijdens Cursus Adwords Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Adwords werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Adwords Professional

Na afloop van de cursus Cursus Adwords Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Adwords Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Adwords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Cursus Adwords Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Adwords-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Adwords Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Adwords heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Adwords Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Adwords-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Adwords Professional Google Adwords voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Adwords-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Adwords Professional

Cursus Adwords Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Adwords Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve AdWords-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen AdWords. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Adwords-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Adwords.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Adwords-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Adwords-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met AdWords. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Adwords Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen AdWords-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken via adwords.google.nl.

Alternatief voor Cursus Adwords Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Adwords Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Adwords precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Adwords campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Adwords maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Adwords. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Adwords-campagne en hoe je met verschillende Adwords-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Adwords Professional: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

4.0

Wat vond u goed? Gelijkwaardig niveau van cursisten binnen de groep, goede docent en goed opleidingsmateriaal. Wat vond u niet goed? Bij de cursus Adwords leer je een campagne in te stellen. Het zou fijn zijn als er meer tijd zit tussen dag 1 en dag 2. Dan heb je tijd om daadwerkelijk een campagne in te stellen, bijvoorbeeld 2 weken de tijd om te kijken hoe het werkt en eventueel wat uit te proberen, wat te testen en te veranderen en daarna weer een cursusdag, zodat je je resultaten en vragen kunt delen.

4.0

Wat vond u goed? De docent was goed op de hoogte van de stof en gaf nuttige feedback.

4.0

Wat vond u goed? Algemene overview, alle mogelijkheden van het programma kwamen aan bod. Wat vond u niet goed? Het is handig om duidelijk te vermelden dat enige voorkennis van internetmarketing gewenst is en dat een cursist een Google account nodig heeft en al beschikt over basiskennis van Google.

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

4.0

Wat vond u goed?: We hebben op eigen praktijk gerichte invulling kunnen geven aan Google Adwords. Direct toepasbaar.

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Adwords Professional gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Adwords Professional en de behandelde modulen: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, inventariseren van zoekwoorden, effectieve advertenties, goede landing pages en het testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Adwords-campagnes. Als echte Google Adwords-specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige SEA-expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Adwords Professional verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de cursus AdWords hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de cursus Adwords van andere SEA-specialisten onderscheiden en profileren als een echte SEA-expert!

Cursus Adwords Professional: Startdata

Kies uit 1 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Cursus Adwords Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Adwords Professional bedragen €999,- (€1.208,- incl. BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Belastingvoordeel voor werkgevers

De wereld om ons heen verandert in hoog tempo: dit komt met name door de snelle ontwikkelingen op het gebied van de informatie-technologie. Wil je in de toekomst in de IT kunnen (blijven) werken, dan is het essentieel om je kennis up-to-date te houden. Met scholing en training vergroot je je kennis én je kansen op de arbeidsmarkt. Voor werkgevers is het belangrijk om over goed opgeleide medewerkers te kunnen beschikken, ook op de langere termijn. ‘Duurzame inzetbaarheid’ en ‘permanente educatie’ staan daarom bij steeds meer bedrijven prominent op de agenda. De overheid stimuleert dit. Daarom kunnen werkgevers een deel van de kosten voor opleiding en training terugkrijgen van de belasting. Per jaar kan dit voordeel oplopen tot € 2.700 per werknemer.

Belastingvoordeel voor particulieren

Betaal je zélf de kosten voor je opleiding, dan zijn deze kosten vaak aftrekbaar van de belasting. Hierdoor kun je je opleidingskosten aanzienlijk verlagen. Daarbij geldt wél dat de studie gericht moet zijn op je huidige werk of op je toekomstige werk of beroep. Het maximale bedrag dat je kunt aftrekken is € 15.000 en er geldt een drempel van € 250.

Ben je benieuwd hoe dit precies zit en wil je meer weten over de mogelijkheden? Kijk dan op www.belastingdienst.nl.

Certificering Cursus Adwords Professional

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Adwords Professional en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van SEA. Je weet alles over het inrichten van campagnes en bepalen van je doelgroep, zoekwoordanalyse en effectieve advertenties. Daarnaast weet jij hoe je de effectiviteit van een AdWords campagne test en meet en hoe je de resultaten vervolgens analyseert en optimaliseert. Bovendien weet jij hoe je conversie middels goede landing pages stimuleert. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een SEA-specialist maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Cursus Adwords Professional stel je namelijk zelf een SEA-strategie op voor jouw organisatie. Op deze manier pas jij de opgedane kennis direct toe in de praktijk. Na de cursus Google AdWords mag jij jezelf een SEA-specialist noemen die SEA helemaal doorgrondt.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Beroepsperspectief Cursus Adwords Professional

Na de Cursus Adwords Professional mag jij jezelf een echte SEA-specialist noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Met de cursus Adwords heb jij een stevige basis gelegd die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer. Jij bezit na de Cursus Adwords Professional niet enkel inhoudelijke kennis over SEA, maar weet ook hoe je dit in de praktijk toepast.

Steeds meer bedrijven zien in dat het internet een effectieve plek is om te adverteren. Het internet is namelijk een plek waar veel Nederlanders middels de zoekmachine informatie opzoeken over een bepaald product. Doordat Nederlands erg actief zijn op het internet houden organisaties zich steeds meer bezig met online marketingactiviteiten. Voor Google Adwords-specialisten zijn de kansen op de arbeidsmarkt daarom ook goed. Je moet er wel rekening mee houden dat advertentiemogelijkheden op het internet aan veel veranderingen onderhevig zijn. Dit betekent voor SEA dat nieuwe trends komen en gaan. Dit maakt Google Adwords specialist juist een interessant beroep, omdat je jezelf continu moet uitdagen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Cursus Adwords Professional: Virtuele training

De Cursus Adwords Professional online

Wil je de Cursus Adwords Professional online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Cursus Adwords Professional speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Adwords Professional!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.