Cursus Webcare

  • 2 dagen
  • 1.299
  • Eerstvolgende startdatum 9 december

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    09-12-2024, Virtueel  
    07-01-2025, Virtueel  
    05-02-2025, Virtueel  
    06-03-2025, Virtueel  
    04-04-2025, Virtueel  

    Startdata op locatie

    12-12-2024, Rotterdam  
    13-12-2024, Apeldoorn  
    13-12-2024, Utrecht  
    10-01-2025, Rotterdam  
    13-01-2025, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Webcare: Inleiding

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.

Cursus Webcare: Modulen

Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Cursus Webcare: Extra info

Trainers

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Webcare verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Doelgroep

De cursus is voor iedereen die webcare wil integreren binnen de marketing- en communicatiestrategie van zijn/haar organisatie.

Praktijkcase

Gedurende de Cursus Webcare passen we de theorie meteen toe in de praktijk. U gaat daadwerkelijk aan de slag met uw eigen webcare strategie. Zorg er daarom voor dat u een praktijkcase heeft, waarmee u aan de slag kunt.

Cursus Webcare: Startdata

Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Webcare: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Webcare bedragen €1.299,00 (excl. €272,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Cursus Webcare: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Spread the word! Bezorg mensen een goede ervaring en ze vertellen het verder. Social Media, fora, weblogs, review websites, communities... Allemaal laagdrempelige online media waarop uw klant zijn of haar mening kan uiten op het web, positief of negatief. Het kan voorkomen dat een ontevreden klant zijn mening geeft. Maar nog belangrijker: dit lezen uw potentiële klanten ook. Het is dan ook een noodzaak om inzicht te krijgen in hoe er over uw merk of organisatie gesproken wordt. Webcare is een belangrijke factor in het online reputatiemanagement van uw organisatie. Tijdens de Cursus Webcare maken we een start met een passende webcare strategie.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 1.299 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    09-12-2024, Virtueel  
    07-01-2025, Virtueel  
    05-02-2025, Virtueel  
    06-03-2025, Virtueel  
    04-04-2025, Virtueel  

    Startdata op locatie

    12-12-2024, Rotterdam  
    13-12-2024, Apeldoorn  
    13-12-2024, Utrecht  
    10-01-2025, Rotterdam  
    13-01-2025, Apeldoorn  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Webcare: Inleiding

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.

Cursus Webcare: Modulen

Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Cursus Webcare: Startdata

Kies uit 4 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Webcare: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Webcare bedragen €1.299,00 (excl. €272,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Cursus Webcare: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.