Training Freshdesk Apeldoorn
- 2 dagen
- € 1.599
- Eerstvolgende startdatum 7 maart
Tijdens de training Freshdesk leer je de belangrijkste ticketbeheerfuncties kennen voor het efficiënt gebruiken van Freshdesk. Freshdesk is klantenservice software die wordt gebruikt door bedrijven om hun klantenservice processen te beheren en te verbeteren. Het biedt tools voor ticketbeheer, live chat, kennisbanken, automatisering van workflows en rapportage. Met Freshdesk kunnen bedrijven effectief communiceren met hun klanten om verzoeken en vragen bij te houden en op te lossen.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
07-03-2025, Virtueel
07-04-2025, Virtueel
06-05-2025, Virtueel
04-06-2025, Virtueel
03-07-2025, Virtueel
Startdata op locatie
07-03-2025, Utrecht
07-03-2025, Apeldoorn
11-03-2025, Rotterdam
13-03-2025, Eindhoven
07-04-2025, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Training Freshdesk: Inleiding
Effectief klantenservice beheer is de hoeksteen van elke succesvolle organisatie. Het vermogen om klantvragen en -verzoeken gestroomlijnd en efficiënt af te handelen, kan het verschil maken tussen tevreden klanten en frustratie.
Het kernaspect van Freshdesk bevindt zich in zijn capaciteit om het beheer van tickets te optimaliseren. Van het aanmaken van tickets tot het toewijzen aan de juiste teamleden, wordt het gehele proces geoptimaliseerd door het platform. Tickets kunnen op basis van urgentie en complexiteit geprioriteerd worden, en de intuïtieve interface vergemakkelijkt het volgen van tickets, de communicatie met klanten en het bijhouden van voortgang.
Cursus Freshdesk
Tijdens de cursus Freshdeskleer je de belangrijkste ticketbeheerfuncties kennen. We gaan aan de slag met het maken en beheren van tickets en ticketweergaven, het stroomlijnen van workflows met automatisering, het instellen van het SLA beleid en het maken van rapportages en analyses van tickettrends. Daarnaast leer je hoe je aangepaste ticketvelden en formulieren kunt maken en hoe je klanttevredenheidsonderzoeken kunt starten en de feedback kunt monitoren.
Bedrijfstraining Freshdesk
Wil je samen met je team Freshdesk gaan gebruiken? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen voor jou individueel of samen met collega’s. We nemen jullie eigen Freshdesk omgeving daarbij graag als uitgangspunt.
Training Freshdesk: Modulen
Tijdens de Training Freshdesk komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Introductie Freshdesk
- Tickets maken en beheren
- Nieuwe ticket maken
- Prioriteiten instellen
- Ticket status bijwerken
- Ticketcategorieën
- Communicatie via tickets
- Communiceren met klanten via ticket notities.
- Interne notities
- Tickets toewijzen aan collega’s of afdelingen
- Tickets doorverwijzen naar hogere niveaus (escalatieprocedures)
- Voortgang van een ticket volgen
- Rapportage en analyses van ticket trends
- Automatisering van tickets
- Bepalen van het doel wat je wilt bereiken met automatisering
- Automatiseringen maken
- Automatiseringsregels
- Verschil tussen Observer-regels, Supervisor-regels en Scenario-automatiseringen.
- Opzetten van Observer-regels voor automatisch toewijzen van tickets
- Opzetten van Supervisor-regels voor automatische acties op tickets op gezette tijden
- Meerdere acties combineren met scenario-automatiseringen
- Tijdschema's en SLA's configureren
- Ticketmergers voor automatisch samenvoegen van gerelateerde tickets
- Email notificaties automatiseren
- Triggers instellen
- Macros maken en toepassen
- SLA-beleid instellen en beheren
- Klanttevredenheid en feedback
- Klanttevredenheidsonderzoeken maken, instellen en beheren
- Feedback verzamelen en analyseren
- Freshdesk in jouw team
- Best practices
Training Freshdesk: Extra info
Trainers
Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met trainers die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. Deze vakexpert staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.
Benodigdheden
Om het meeste rendement te halen uit de Training Freshdesk verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.
Doelgroep
De training Freshdesk is bedoeld voor professionals die het ticketingsysteem efficiënter in willen zetten.
Voorkennis
We verwachten geen specifieke voorkennis voor deelname aan deze training.
Training Freshdesk Apeldoorn: Startdata
Kies uit 5 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training Freshdesk: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training Freshdesk bedragen €1.599,00 (excl. €335,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training Freshdesk: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.
Tijdens de training Freshdesk leer je de belangrijkste ticketbeheerfuncties kennen voor het efficiënt gebruiken van Freshdesk. Freshdesk is klantenservice software die wordt gebruikt door bedrijven om hun klantenservice processen te beheren en te verbeteren. Het biedt tools voor ticketbeheer, live chat, kennisbanken, automatisering van workflows en rapportage. Met Freshdesk kunnen bedrijven effectief communiceren met hun klanten om verzoeken en vragen bij te houden en op te lossen.
Kies hier je training
-
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
(Remote classroom) Aantal dagen en prijs: in overleg
Bel mij hierover
Stuur mij een vrijblijvend voorstel -
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
Bel mij hierover
Ik wil me inschrijven
Startdata virtueel (Remote Classroom)
07-03-2025, Virtueel
07-04-2025, Virtueel
06-05-2025, Virtueel
04-06-2025, Virtueel
03-07-2025, Virtueel
Startdata op locatie
07-03-2025, Utrecht
07-03-2025, Apeldoorn
11-03-2025, Rotterdam
13-03-2025, Eindhoven
07-04-2025, Apeldoorn
= STARTGARANTIE
Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!
= NOG GEEN STARTGARANTIE
Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.
Training Freshdesk: Inleiding
Effectief klantenservice beheer is de hoeksteen van elke succesvolle organisatie. Het vermogen om klantvragen en -verzoeken gestroomlijnd en efficiënt af te handelen, kan het verschil maken tussen tevreden klanten en frustratie.
Het kernaspect van Freshdesk bevindt zich in zijn capaciteit om het beheer van tickets te optimaliseren. Van het aanmaken van tickets tot het toewijzen aan de juiste teamleden, wordt het gehele proces geoptimaliseerd door het platform. Tickets kunnen op basis van urgentie en complexiteit geprioriteerd worden, en de intuïtieve interface vergemakkelijkt het volgen van tickets, de communicatie met klanten en het bijhouden van voortgang.
Cursus Freshdesk
Tijdens de cursus Freshdeskleer je de belangrijkste ticketbeheerfuncties kennen. We gaan aan de slag met het maken en beheren van tickets en ticketweergaven, het stroomlijnen van workflows met automatisering, het instellen van het SLA beleid en het maken van rapportages en analyses van tickettrends. Daarnaast leer je hoe je aangepaste ticketvelden en formulieren kunt maken en hoe je klanttevredenheidsonderzoeken kunt starten en de feedback kunt monitoren.
Bedrijfstraining Freshdesk
Wil je samen met je team Freshdesk gaan gebruiken? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen voor jou individueel of samen met collega’s. We nemen jullie eigen Freshdesk omgeving daarbij graag als uitgangspunt.
Training Freshdesk: Modulen
Tijdens de Training Freshdesk komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Introductie Freshdesk
- Tickets maken en beheren
- Nieuwe ticket maken
- Prioriteiten instellen
- Ticket status bijwerken
- Ticketcategorieën
- Communicatie via tickets
- Communiceren met klanten via ticket notities.
- Interne notities
- Tickets toewijzen aan collega’s of afdelingen
- Tickets doorverwijzen naar hogere niveaus (escalatieprocedures)
- Voortgang van een ticket volgen
- Rapportage en analyses van ticket trends
- Automatisering van tickets
- Bepalen van het doel wat je wilt bereiken met automatisering
- Automatiseringen maken
- Automatiseringsregels
- Verschil tussen Observer-regels, Supervisor-regels en Scenario-automatiseringen.
- Opzetten van Observer-regels voor automatisch toewijzen van tickets
- Opzetten van Supervisor-regels voor automatische acties op tickets op gezette tijden
- Meerdere acties combineren met scenario-automatiseringen
- Tijdschema's en SLA's configureren
- Ticketmergers voor automatisch samenvoegen van gerelateerde tickets
- Email notificaties automatiseren
- Triggers instellen
- Macros maken en toepassen
- SLA-beleid instellen en beheren
- Klanttevredenheid en feedback
- Klanttevredenheidsonderzoeken maken, instellen en beheren
- Feedback verzamelen en analyseren
- Freshdesk in jouw team
- Best practices
Training Freshdesk Apeldoorn: Startdata
Kies uit 5 locatie(s) in Nederland. Ook beschikbaar in Antwerpen.
Bedrijfstraining
Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Privétraining
De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.
Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Klassikale training
Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.
Training Freshdesk: Tarieven
Tarief
De kosten voor de Training Freshdesk bedragen €1.599,00 (excl. €335,79 BTW). Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.
Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).
Training Freshdesk: Virtuele training
Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.
Virtuele training: hoe werkt dat?
Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.
Dezelfde kwaliteit, net even anders
Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.
De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:
- De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
- Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
- Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
- Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
- Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
- Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
- Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
- Er kunnen bestanden gedeeld worden.
NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.